HTML

Gondolatözön-lő!

Közéleti események kommentálása. Beleméltatlankodom a nagyvilágba.

Friss topikok

  • titio: Igazad van. Odajut az ember, ahol vagy 100 évvel ezelőtt volt. Házasodni kell, mert egy ember nem ... (2009.11.27. 23:35) Porhintés
  • bmviola: Nagyon remélem, hogy kevesen tartoznak abba a táborba, akik a nyugdíjastól sajnálják a pénzt. Elég... (2009.11.05. 21:07) Legyél csak nyugdíjas!
  • titio: Ne is add vissza, amíg a problémát meg nem oldják! Ők akarnak iskolát reformálni, amikor nekik csu... (2009.10.08. 20:19) Pénz, pénz, pénz ...
  • titio: Néha úgy érzem magamat, mint egy fantasztikus filmben: vad hordák leselkednek rám vad helyeken. (2009.10.08. 20:14) Rabosítás

Linkblog

Támogatás, segélyezés

2009.12.05. 02:42 Balla diák

Mindennap hallom, mindennap felmérgelődöm rajta. Ezek ki nem tudnak térni a segélyezési meg támogatási hitükből? Toldják, foldják, átnevezik, de a szegényember csak nem jár jól. Meg anak is igaza van, aki azt mondja, hogy a hivatal duzzasztja önmagát. Nem tudom, mit s mennyit dolgoznak, talán legfőképpen azzal foglalkoznak, hogy nekik a napi kötelező műveletszám meglegyen.

(Mondjak példát? Egész nyáron sakkban tartottak valami ostoba 10000 forintos bírságolás miatt. Menjek be személyesen! Ott elmondtam, hogy én megtettem, amit kértek. A levelem ott volt a hivatalnok orra előtt - pechére - s letagadta. Kiemeltem neki. Igaz, jól letolt, hogy mit nyúlkálok (de mostmár a késedelem miatt nem emelhette fel a bírságot 15000-re!) Különben én is megkérdeztem, hogy 5 évig vagyok köteles mindenféle dokumentumot megőrizni, ami az adózásommal kapcsolatos, miért kell egy társadalmi szervezetnek, amelyben én ingyen és önként dolgozom, öt és fél év után bírságot fizetnie, amiért nem jelentette be "személyesen" az önkormányzatnak, hogy nem adóköteles? Amikor ez kézenfekvő. Sőt a hivatalok le is jelentik egymásnak, hiszen lám, tudnak róla. De nekem be kell mennem, és egy teljesen fölösleges jelentést tennem. Legalább egy fél nap, ha az embernek nincs autója. Honnan lenne? Éppen ingyen dolgozom, sőt dolgoztatnak. De azt mondja az igazság szócsöve, hogy azért a 10000 forintos bírságot ki kell fizetni, s majd visszatérítik, ha kérvényt írok. Adott is nyomtatványt, amin kérjem, vigyem el, s holnap személyesen hozzam be kitöltve. Stb,stb. Már megint pukkadoztam.  S még bizonygassam is, hogy az első felszólító levelüket nem kaptam meg idejében, mert külföldön voltam: vonatjeggyel vagy szállodai számlával, stb. Mintha az ember ilyesmivel a zsebében szaladgálna szüntelen. Nem baj, hozzam be másnap. Nincs szállodai számla. Már rajta is kapott a hazugságon, hogy nem is voltam külföldön, ha nem aludtam szállodában. Nem cifrázom tovább,mert hosszú, de ez az egész cécó fölösleges.) 

Más országok ügyintézéseibe is nyertem betekintést, véletlenül. Náluk elég hivatalos az, ha egyik intézmény tudatja a másikkal a tényállást, nem keverik bele az ügyfelet is. Na persze, akkor meg se lehet bírságolni, s az állam elesik a bevételtől. Fel nem világosítanak bennünket, mit hogyan kell, odadobnak törvényszámokat, s szaladgálhatsz utána. De kinek van ideje? Mi lenne, ha a fogorvos odaadná a kezükbe a fogót, hogy húzzák ki a saját fogukat?! A kelmeárus az ollót, hogy vágják le maguknak a kelmét, s ő csak ellenőrizné, hogy jól van-e, s ha nem, jól megbírságolná őket?!  

Bebizonyosodik minden szinten, hogy túlbonyolították a rendszereket, s még ők maguk a fennforgók takaróznak folyton azzal, hogy a rendszer hibája. Álljon már félre onnan, aki nem tud jobb rendszert kidolgozni! S ha a törvények nem engedik az ésszerű szabályozást, akkor az is álljon félre, aki azokat teremti! Mi a szösz?! Nekem kell szolgálnom a törvényt, vagy a törvényeknek engem? Talán nem az a dolgunk a világban, hogy minden lépésben arra vigyázzunk, nehogy törvényt szegjünk? Úgy érzem magamat, mint egy egérlabirintusban, miközben a nagy legyek átszakítják a törvény hálóját, és vígan felzabálják előlem a húst, mire célba érek. 

Szólj hozzá!

Címkék: szociális segély ügyintézés hivatalok

A bejegyzés trackback címe:

https://szilagy.blog.hu/api/trackback/id/tr51575184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása